Friday, November 14, 2014

Kisah Anwar Ibrahim selepas dibebaskan dari penjara

Kisah Anwar Ibrahim Yg Ramai Macai2 UG Tak Tahu Kisah ini aku copy dari FB Teuku Zacharyah Iskandar.
Kot2 belum baca, boleh la membaca.
Selepas Anwar dibebaskan dari penjara dan keluar dari Hospital di Munich Germany terus Raja Saudi membawa Anwar ke istananya dgn pesawat diraja Saudi.
Raja Saudi bertanya kepada Anwar semasa didalam tahanan dan dipenjarakan apakah segala gaji, elaun dan imbuhan sebagai TPM dan menteri kewangannya dibayar oleh Kerajaan Malaysia? Anwar menjawab tidak dibayar satu sen pun.
Lalu Raja Saudi membayar segala Gaji, Elaun dan Imbuhan yg sepatutnya Anwar terima dari Kerajaan Malaysia.
Sebagai Pensyarat Jemputan di Oxford University, Harvad University dan Cambrige University Anwar dibayar gaji secara bulanan oleh pihak University berkenaan.
Dan jika Anwar dijemput utk memberikan syarahannya di unversity2 tersebut maka Anwar akan diberi Bonus dan Elaun. Kereta Audi yang digunakan oleh Anwar adalah sumbangan Kerajaan Kuwait kepadanya.
Anwar juga dilantik sebagai Penasihat Ekonomi bagi negara2 liga Arab yang super mega kaya raya.. Apakah Khidmat Anwar itu hanya dibayar dengan air liur sahaja?
Lain kali guna Otak kalau nak berhujah dan menghina orang lain.. ALLAH beri akal utk berfikir jangan letakkan akal kalian setaraf Khaldai. Di rantau Asean ini ada 3 org manusia yg diiktiraf oleh university ternama di dunia serta sering menjadi pensyarah dan berpidato dengan elaun dan ganjaran yang cukup besar.
1. Lee Kwan Yew - Kerana kehebatannya menjadikan Pulau sekecil Singapura sebagai Pulau yg maju dan bertaraf antara bangsa. Lee Kwan Yew juga kerap menulis Jounal2 ilmiah untuk university ternama dlm dunia ini.
2. Bekas Presiden Indonesia Bapak BJ Habibie - Kepakaran dalam kaji sawat terbang.
3. Anwar Ibrahim - Ekonomi dan Islah..
Mengapa baru2 ini Anwar dilantik oleh Dunia Islam sebagai Presiden untuk menerajui satu unit Task Force bagi meningkat serta memartabatkan University Islam di seluruh dunia.

sumber: FB Abdul Rahman Abdul Taib

No comments: